WELKOM.....op mijn blog! Ik vind het leuk om te schrijven over mijn ervaringen, belevingen, visies en bevindingen en wil dit graag met jullie delen. Ik ben benieuwd naar jullie reacties! Herkennen jullie je in mijn ‘hersenspinsels’, of juist helemaal niet? Enjoy!

dinsdag 15 juni 2010

Beuzelpraat en verkiezingszwans

De afgelopen weken kon het niet op: beuzelpraat en verkiezingszwans. Nieuwe uitspraken zijn bedacht en oude uitspraken in een nieuw jasje gestoken. Rutten viel Balkenende aan met termen als: ‘misplaatste stoerheid’, ‘kleurloosheid’ en ‘verkoper van politieke woekerpolissen’. Balkenende vond dit echter ‘goedkope kritiek’. Roemer zag de discussie tussen Rutten en Balkenende als een ‘wedstrijdje ver plassen’. Cohen, door Wilders bestempeld als ‘wereldkampioen theedrinken’ en ‘multicultiknuffelaar’, noemt Balkenende ‘tovenaarsleerling’ (origineel?). En in elk de debat werd het woord ‘breekpunt’ 100 keer genoemd! Kortom: Genoeg input voor een potje Bullshitbingo.

Verkiezingstijd is krachtmeting met beuzelpraat als aanvalsstrategie. Een slimme strategie want wij, als kiezers, kunnen hier dankbaar gebruik van maken in onze onderlinge politieke discussies. De inhoud wordt dan minder belangrijk, het gaat erom of de ‘beuzel’ gemakkelijk te onthouden is, lekker bekt en vooral hip klinkt! Wie de meest pakkende beuzelpraat heeft klaarstaan, gaat winnen.

“Pfff Cohen is zoooo kleurloos!”
“Nou, dat vind ik echt goedkope kritiek”.
“Die Woekerpolissen verkopende tovenaarsleerling gaat het echt niet redden!”
”Jongens, het lijkt wel een wedstrijdje ver plassen…..”

Gelukkig wordt beuzelpraat niet alleen gebruikt in de politiek, dat zou namelijk erg saai worden voor ons. We wisselen daarom regelmatig van onderwerp. Kijk maar naar het WK voetbal: tijdens Nederland-Denemarken ging het over ‘zwabberballen’ en ‘verfrissende goals’!?. Dan hebben we natuurlijk nog Johan Derksen, Koning Zwans: Robben is van suikergoed, van Marwijk is een perfecte nanny voor die groep rijke lui en wij kunnen ons opmaken voor het grootste Oranje-feest uit de historie van het vaderlandse topvoetbal……

Ook al zijn de verkiezingen afgelopen en is er weer genoeg 'beuzel' om uit te kiezen, ik houd het voorlopig bij mijn favoriet: “Die Wilders kan wel een 'multicultiknuffel' gebruiken!”

1 opmerking:

Ladyshape zei

Hey Lot,

Leuk om weer een blog van je te lezen. Jij hebt dus op Cohen gestemd?

Ik heb er net ook weer eentje geplaatst. Thanks for inspiring me! Maar krijg jij daar nu bericht van binnen of moet ik jou daarvan op de hoogte te brengen?

Kom btw zsm nog bij je terug voor eea. Ga je op vakantie?

xxx